سفارش تبلیغ
صبا ویژن

صنعت چوب


ساعت 2:15 عصر پنج شنبه 85/7/20

تبلیغاتی

چای خطیب

انواع چای داخله و خارجه

کیسه ای داخله و خارجه

تلفن 009805113664822 و 009805113664756

مشهد : بلوار مصلی . نرسیده به مصلی 9 چای خطیب

چای فقط چای خطیب خوش طعم و خوش عطر

لطفا نظرات یادتان نرود متشکرم رسول

طریقه ی تیز کردن لیسه یا چاق کردن لیسه:

سه مرحله دارد....

مرحله ی اول:

لیسه را بین دو قطعه چوب سخت قرارداده و به گیره می بندیم به طوری که لیسه از دو قطعه چوب یک سانتی متر بالاتر باشد بعد با یک سوهان تخت و ظریف طول لیسه را سوهان می زنیم باید با سطح لیسه گونیا با شد تا کاملا سطح لبه ی لیسه یک نواخت شود.

مرحله ی دوم:

لبه های لیسه که روی ان سوهان زده شده روی سنگ نفت ان قدر می کشیم تا اثر سوهان از روی ان بر طرف شود و همچنین پلیسه های حاصل لز سوهان از دو سطح ان بر طرف گردد.

مرحله ی سوم:

لیسه را به صورت تخت روی سطح صاف ثابت می نماییم به طوری که لبه ی ان حدود یک سانتیمتر از لبه ی سطح بیرون باشد سپس با مصغل روی لبه ی لیسه را با یک زاویه ی حدود 5 درجه می کشیم تا روی لبه ی لیسه پلیسه ایجاد شود و لیسه اماده ی کار شود.

مصغل:

وسیله یا ابزاری می باشد که جنس ان از فولاد سخت بوده شکل ضاهری ان ماننسوهان سه پهلو ولی بدون اج و صیغلی می باشد و ازان جهت ایجاد پلیسه بر روی لیسه استفاده می کنیم.

سنباده:

عبارتست از دانه های سخت ساینده ای که با چسب مخصوص مخلوط شده و روی کاغذ یا پارچه که به عنوان پشت بند سنباده می باشد قرار می گیرد مواد و زراطی ساینده در سنباده ها به دو گروه طبیعی و مصنوعی تقسیم می شود مواد طبیعی شامل سنگ چخماق- سنگ لعل- سنگ گوارتر- ماسه و شن می باشد و مواد مصنوعی شامل کربور سیلیسیم اوکسید های المینیوم - خمیر مخصوص و.......... می باشد.

مفهوم سنباده کاری:

سنباده عبارتست از عملیاتی که روی کار جهت زیر کار رنگ اماده می کنند.

ملاک درجه بندی سنباده ها:

سنباده ها رابر اساس ریزی و درشتی ذرات ساینده ی ان درجه بندی می کنند که این درجه بندی بر اساس تعداد دانه های ساینده در واحد سطح ( اینچ مربع یا سانتی متر مربع) تعیین و شماره گذاری می گردد.

اصول سنباده کاری:

سنباده کاری مصنوعات مانند چوب ماسیو ( یعنی تو پر) صفهات روکش طبیعی باید حتما در جهت الیاف سنباده کشیده شود - سینه ی دست روی سنباده قرار می گیرد و انگشتان نقش راه نمای میصر سنباده را عهده دار باشد - برای سنباده کاری سطوح تخت و دقیق باید از تخته پوست استفاده شود که معمولا ابعاد ان 12در 6 در2 سانتی متر می باشد.

انواع ماشین های سنباده زن:

سنباده ی دیسکی - چرخ پوست - سنباده لرزان - سنباده نواری - سنباده توپی


¤ نویسنده: محمد رسول خطیب باشی

نوشته های دیگران ( )

3 لیست کل یادداشت های این وبلاگ

خانه
وررود به مدیریت
پست الکترونیک
مشخصات من
 RSS 

:: بازدید امروز ::
6
:: بازدید دیروز ::
9
:: کل بازدیدها ::
69759

:: درباره من ::

صنعت چوب


:: لینک به وبلاگ ::

صنعت چوب

:: آرشیو ::

پاییز 1385
تابستان 1385
زمستان 1384

:: اوقات شرعی ::

::وضعیت من در یاهو ::

یــــاهـو

:: خبرنامه وبلاگ ::